close
Blogtrottr
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 社會人文 - 發問中
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 社會人文 - 發問中
「弟弟長得欣欣向榮」不算擬物法嗎?
May 22nd 2013, 20:07

老師要我們造句,造一個轉化裡的擬物修辭法~~~

我寫:弟弟生長狀況良好,一副欣欣向榮的模樣!

結果老師說錯!!!!!! 

我跟老師爭辯很久很久,他不爽,居然還說:「不服就出去脫衣服單挑!」

於是準備我馬上打電給葬儀社

要幫他訂一副棺材,叫他們給我馬上送到!!!

還好我旁邊那些正妹同學懸崖勒馬,哭哭啼啼把我拉住,要不然他早就.......

回歸正題,為什麼這句不是擬物修辭?

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    newhong 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()