Blogtrottr
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 商業金融 - 發問中
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 商業金融 - 發問中
升學問題~考慮唸高職!未來應該怎麼規畫比較好?
May 20th 2013, 20:08

知識問題|

發問者: 匿名
發問時間: 2013-05-21 04:08:26 ( 還有 2 天發問到期 )
解答贈點: 5 ( 共有 0 人贊助 )
回答: 0 0

我的狀況是 成績不理想 因此考慮要念高職
爸媽方面也比較希望我念高職 他們覺得要學個一技之長考證照比較好
因為現在太多大學生失業了 我自己也覺得唸普高就事一直考試讀書
也不是不好 可是我自己好像也不太喜歡那樣
如果去念高職 有想過唸跟語言有關的 外語或者日文
這兩個我都滿有興趣的 但坦白說 我又有點擔心
如果以語言這種科目 高職出來的能力會不會比一般高中差呢?
或者 我如果念了高職之後 有沒有什麼是比較需要注意的?
關於未來規劃的方面*
大概是這些疑問 請大家回答:) 

馬上按讚  加入 Yahoo! 奇摩 知識+  粉絲團

最新生涯規劃

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    newhong 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()