Blogtrottr
Mobile01最新文章
 
Learn to Play the Ukulele

Make your own music in your own way on the ukulele and have fun doing it. This online course is taught by "Cool Hand Uke." Sign up today for just $25.
From our sponsors
試試看Canon 8-15mmL蓋大樓
Feb 3rd 2014, 17:15

8-15mmL
我都叫它小名水泥漆
今天剛好看到有人問這支罕見的能變焦兼具全周與半周魚眼特色的鏡頭

坦白說8-15L的畫質跟發色雖然好
對焦速度也很快
星茫也美
但是用魚眼主要想要的就是它的特殊效果
畫質發色對焦速度等等的都可以算在較其次的功能
而且魚眼也不可能太常使用

如果跟我一樣不愛用全周魚眼的效果的話
等於沒發揮到8-15L的特殊功能
而最大只能開到F4的光圈
就算我自己手動對焦也不會慢到哪裡去

我自己是覺得如果在以下
一.有預算考量的話
二.不介意對焦速度
三.不愛用全周魚眼
四.不排斥泛焦拍攝
五.不要求魚眼有頂級的光學表現
這五點都同時成立的情況下
買8-15會有點浪費錢

雖然我自己不太推薦買這顆鏡頭
但是也許有可能是我自己不會用的關係吧
所以想說試試看來號招一下各方高手蓋個8-15大樓好了

這支鏡頭我真的很少用所以照片場景重複性很高
主要是因為外凸的前玉很容易刮傷又無法裝保護鏡

才用幾次這隻魚眼的鍍膜就被我刮傷好幾處了
不太適合我這種會狠操鏡頭的人
所以現在只放在桌上當擺飾

相信用這支鏡頭的人不多
不曉得8-15大樓蓋不蓋得起來試試看挑戰一下這個要長高應該有難度的樓好了

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    newhong 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()